Apránként

egy kicsit több törődés, egy kicsit kevesebb szemét

lehet egy telefontok környezettudatos?

2019. december 15. 01:38 - ApránkéntBarbi

Napokon belül 4 éves lesz a telefonom. Azt hiszem, ez elég szép életkor a mai világban, amikor szinte mindent úgy gyártanak, hogy túl sokáig ne bírja, és lehessen belőle újat venni. Én mostanában igyekszem minél kevesebbszer venni újat, de ezt most már nem húzhattam tovább.

Az új kis társamat is szeretném jó sokáig nyúzni, ehhez viszont elengedhetetlen némi óvintézkedés, például egy strapabíró tok. Az előző telefonjaimra általában az ebayen rendeltem szilikon tokokat, többnyire hármasával, hogy lehessen variálni, meg hát mert kb 300 forintért miért csak egyet vegyen az ember?!
Ma már kicsit másként gondolkodom, így szerettem volna ebben is tudatosabban dönteni. Gyönyörű kézműves bőr valamint nemezelt tokokat találtam, mind hazai kezek munkái. De nem az én világom. Nekem nem életszerű, hogy folyton ki-be pakolja, nekem olyan tokra van szükségem, ami akkor is védi a telefonomat, amikor épp a kezemben van. Pont mint az eddigi szilikon tokok. És akkor ráakadtam a Pelára.
Ez a kanadai cég lenrostból és biopolimerekből készít telefontokokat. Már vagy egy éve nézegettem, de mindig úgy voltam vele, hogy majd ha új telefonra lesz szükségem, akkor veszek ilyet. Most eljött az idő :) Nem volt könnyű, mert sajnos nem gyártanak minden telefonra, így az a vicces helyzet állt elő, hogy tokhoz kerestem telefont :) Kicsit furán nézett rám az eladó, amikor magyarázkodtam neki :D És aztán a telefon megvásárlása után két és fél hét volt, mire a tok is megjött, de én türelmesen vártam. És nem bántam meg!img_20191210_090440.jpg
Először is nagyon minimál a csomagolása, ami van, az is papír. Piros pont! A tok pedig nagyon kellemes tapintású, matt, puha, rugalmas, de tökéletesen illeszkedik a telefonomra. A színe és a mintája is nagyon szép. Minden tokjukon látszanak a lenrostok, de szerintem ettől csak még jobb. Azt írják a honlapjukon, hogy ftalát, BPA, kadmium és ólommentes és megfelel világszerte mindenféle gyermekbiztonsági valamint az amerikai és európai ipari komposztáló létesítmények sztenderdjeinek is. Ezeken felül az egész gyártási folyamatnak kisebb a karbonlábnyoma és az üvegházhatású gázkibocsátása a piacon lévő műanyag tokokhoz képest. Ugyan még csak mintegy 45%-ban használnak megújuló forrásokat a gyártás során, ebben mindenképpen fejlődni akarnak, ösztönözni próbálják a környező bioműanyag gyártókat, hogy jobbnál jobb alternatívákkal álljanak elő.
A lenrostok, amit a gyártás során hozzáadnak, a lenolaj mag aratása után megmaradó szárrészekből származnak, amit egyébként a földek felégetésével semmisítenek meg minden évben, tehát már az is önmagában szuper, hogy kevesebbet égetnek. Ezeknek a rostoknak hála lesz a tok erősebb és ütésállóbb. Arra is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy helyi gazdákkal és kis vállalkozásokkal dolgozzanak együtt.
Persze, tudom, ez mind nagyon jól hangzik, és itt a kanapén ülve nekem aztán semmi biztosítékom nincs, hogy amit ilyen szépen leírnak a honlapjukon, az mennyiben felel meg a valóságnak. De azért én bizakodom. 
És tudom, hogy itthon az ipari komposztálás még nagyon gyerekcipőben jár, hogy egyáltalán nem megoldott még az ilyen jellegű hulladékok begyűjtése és kezelése. De hiszek abban, hogy egyszer az lesz. És addig én el tudom tenni ezt a tokot, pláne, ha tényleg hosszú idő tudunk együtt eltölteni. És ez a cél. Azért ha valamiért hamar megadná magát, bele fogom tenni a kerti komposztálónkba, mert azt is írják, hogy ott is leomlik kb 2 év alatt.
Hát, majd elválik. De ha addig még lesz ez a blog és lesz kinek, akkor biztosan beszámolok róla :)
Te milyen tokot használsz? Ismersz más, hasonló szemlélettel rendelkező céget, akik tokokat gyártanak? Nagyon kíváncsi lennék!
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprankent.blog.hu/api/trackback/id/tr8815348144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása