Apránként

egy kicsit több törődés, egy kicsit kevesebb szemét

már az edényeim is környezettudatosan tisztulnak - mosogatógép tabletta házilag

2019. augusztus 15. 12:43 - ApránkéntBarbi

Elég hosszú ideje halogattam már, hogy a mosogatógép tablettát kiváltsam valamivel. Próbálkoztam már a legegyszerűbb opcióval is: 2 teáskanál szódabikarbóna, 1 teáskanál citromsav egyenesen a kis adagolóba minden mosogatás indítása előtt; de nekem ez sosem hozott 100%-os eredményt. Jó, még a Finish hiperszuperultramega akármi tabletta se mindig, de azért általában jobb eredménnyel zárt, mint a kis kanalazós kombó. Tudom, hogy lehet kapni már a boltokban is mind a csomagolás tekintetében, mind pedig összetevőiben környezettudatosabb tablettákat, én mégis inkább úgy voltam vele, hogy megcsinálom magamnak. Korábban is felvetettem már, ti is küldtetek recepteket, aztán pár hete már az indexen is erről írtak, szóval nem húzhattam tovább. Na meg az itthoni is elfogyott a hét elején :D

Jól kicentiztem a dolgot, mert már tele volt a gép és tényleg nem volt itthon egy darab tabletta se már, amikor tegnap délután végre nekiláttam. Nem volt időm hosszasan elmélyedni a témában, nem akartam a tökéletes receptért feltúrni az internetet, így az indexes cikket kaptam elő. Ha abban meg mertek osztani egy receptet, ami szerintük jó, akkor az csak nem egy vacak. A cikkben amúgy 2 verziót mutatnak be, de csak az egyiket ajánlják a végén, ezt csináltam meg én is. Azért is szimpi, mert nem egy nagy mennyiség, nekem összesen 11 tabletta lett belőle, de kísérletezésnek pont jó. Íme a hozzávalók:

  • 3 evőkanál szódabikarbóna
  • 2 evőkanál citromsav
  • 2 evőkanál só
  • 1 evőkanál aktív oxigénes fehérítő (aka nátrium-perkarbonát)
  • 1 evőkanál mosószóda
  • pár csepp víz

A víz kivételével mindent jól össze kell keverni, és utána a vizet is nagyon apránként és óvatosan hozzáadni, mert a mosószóda egyből lelkesen habzik tőle. De kell ez a kevés nedvesség, hogy olyan állagot kapjunk, hogy aztán a cuccost bele lehessen szuszakolni valamilyen vicces formájú szilikonos formába vagy jégkockatartóba. A kulcs tényleg a masszív tömködés, mert ettől fog megfelelően összeállni, és pár órányi pihenés után szépen egészben kijönni a formából.

Én egy kis kockát elég hamar kiszedtem a helyéről, mert, mint mondtam volt, a gép már rogyásig volt mosatlannal. Fel is készültem arra, hogy biztosan marad megint koszos cucc, mert szeretek versenyt csinálni abból, hogy úgy megtömjem a gépet, ahogy csak lehet (aztán csodálkozom, hogy akció közben összecsúsznak és nem lesz minden tiszta...). De lássatok csodát: minden, de tényleg minden teljesen tisztán került elő. Ez kezdésnek mindenképpen jó, meglátjuk, hogy teljesítenek a kis kockáim a következő héten, sőt jövőhéten is, amikor majd nagycsaládosan vonulunk el nyaralni, na ott majd lesz mosogatnivaló bőven :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprankent.blog.hu/api/trackback/id/tr3015010876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása