Apránként

egy kicsit több törődés, egy kicsit kevesebb szemét

gyerekkompatibilis szúnyogriasztó olaj

2019. június 19. 23:57 - ApránkéntBarbi

Imádom a nyarat, de a szúnyogok kiborítanak. Engem különösen szeretnek, mindig szép nagy dudor lesz a csípéseimből. Úgyhogy nálunk megy éjszaka a konnektorba dugós riasztó, a teraszon a füstölgős spirál, és fújós spray is van főleg a gyerekek miatt. Ez utóbbival viszont nem vagyok kibékülve, leginkább a kis egyévesem miatt. A jóég tudja, milyen szerek vannak bele, én meg ráfújom, ő meg simán lenyalogatja. Jó, nem baba már, de még ha csak a ruháira fújom, akkor sem lehetek 100%ig biztos benne, hogy nem kerül valahogy mégis a szájába. Mondjuk mostanában megint minden a szájába kerül... de ezt hagyjuk.

Szóval elkezdtem kutakodni, hogy hátha van valami természetesebb, és hát hulladékmentesebb alternatíva, mert ez az összes cucc nagyon sok szemetet termel, jó lenne legalább egy részét eliminálni. És akkor megtaláltam Ökoanyu posztját a témában. Azért tetszett meg, mert a leírás nagyon jól elmagyarázza, hogy melyik összetevő miért jó, és mert rögtön volt is itthon minden hozzá. Hogy mi minden? Olívaolaj, levendula illóolaj, teafaolaj. De nehogy azt gondold, hogy csak ezekből lehet ám összerakni! Az írás egy csomó opciót rejt a bázisolajok és az illóolajok tekintetében is, mert szerencsére ezeknek a gonosz kis vérszívóknak sok mindennel el lehet venni a kedvét a kóstolgatástól. Én azért választottam a fenti 3 összetevőt, mert ez volt itthon: olívaolajat használok a főzéshez, levendula és teafa olajom van itthon a mosó- és tisztítószerek miatt, és pont pár napja kaptam egy hatalmas csokor levendulát a kedves szomszédomtól :) A másik, amiért szuper, hogy nyugodt szívvel kenhetem be vele a legkisebbet is, mert ezektől az összetevőktől tutira semmi baja nem lesz, mégha lenyalogatja is!

Ilyen lett:img_20190617_140846.jpg

Egy napig hagytam összeérni, tegnap viszont már teszteltük, csak épp akkor kapcsoltam, amikor már rajtam, meg a fiamon is díszelgett 1-2 csípés. De miután mindenkit bekentem, senkinek nem lettek újabb csípései. Ezzel persze még nem akarok semmit bizonyítani, de reménykeltő kezdet. Éppen ezért akartam írni, hogy ti is kipróbálhassátok, ha nálatok is megzavarják a családi idillt a kis dögök.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aprankent.blog.hu/api/trackback/id/tr6014902900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kata Nagy 2019.06.20. 12:56:26

Szia, Barbi!
Ez milyen allagú? Fújható? Csak a bőrre juttatás végett, hogy úgy könnyebb a gyerekre kenni. Ki fogom próbálni, minden bolti szertől kiver a víz, de valami kell, mert az egyik fiamat nagyon csípik. :/

ApránkéntBarbi 2019.06.20. 14:29:52

@Kata Nagy: szerintem inkább kenegetős. Nekem ugye a képen látható kis flakonban van, ráteszem a nyitott tetejére a tenyerem, meglöttyintem, és ami a tenyeremre kerül, azt eloszlatom a bőrömön. Szerintem fújva túl sok jönne, vagy nem tudom...
süti beállítások módosítása