Apránként

egy kicsit több törődés, egy kicsit kevesebb szemét

így takarítok én - hogyan teljesítenek az általam kutyult tisztítószerek?

2019. május 05. 04:57 - ApránkéntBarbi

Ma megint kotyvasztottam elfogyott ugyanis a remek kis tisztítószerem, márpedig ma a szakadó eső miatt végre volt időm rendesen takarítani. Rá is fért a fürdőre. Ezért úgy döntöttem, hogy mivel már több, mint 2 hónapja használom a saját kutyulmányaimat, beszámolok a tapasztalataimról. Hogy miből és mit kotyvasztottam, arról itt és itt olvashattok.

img_20190221_151235.jpgAz általános tisztítószer fantasztikus! Nagyon szeretem használni, mert gyorsan és hatékonyan leszedi a koszt, szappanmaradékot, vízkövet a kádról, mosdóról, wcből. Csak befújom a területet, pár percet hagyom hatni, és aztán elég egy kevés dörzsölés, és volt vízkő, nincs vízkő. A wcbe is befújom, hagyom egy kicsit, aztán a wckefével simán lejön a cuccos. A csempét is ezzel törlöm át. És nem csak a fürdőben használom, hanem a konyhában is. Ezzel takarítom a mosogatót, a konyhapultot és a főzőlapot is. Szóval nagyon bevált. Elbánik mindenféle folttal, kosszal, szépen takarít, nem hagy nyomot, nem ragad utána. És most, hogy újra bekevertem, már nem büdös :D A lejárt narancsot levendulára cseréltem. Szóval ez a kutyulmány bevált.

Nem úgy a vízkőoldó. Bár abból, amit az előbb írtam, következik, hogy tök felesleges is. Ez ugye csak annyi, hogy koncentráltabban van benne az ecet meg a citromsav. De vízkőoldónak a másik is megteszi, akkor meg minek legyen kettő. Ráadásul ez mindig ragacsos nyomot hagyott. Próbáltam a tükrökön a fürdőben, de csak annyit értem el, hogy a sok vízcsepp nyom helyett egy óriási összemázgált felületem lett. Agyrém volt utána letakarítani... Szóval az most pihen. Ha majd lesz valami masszívabb vízkő, előveszem.

A mosószer megint csak jól teljesít. Lassan végére érek a 3 literes flakonnak, és csinálhatom azt is újra. De tulajdonképpen mindent nagyon szépen kitisztít. Na jó, majdnem mindent, egyetlen dologba tudok csak belekötni, és az a zoknik. Valamiért a világosabb zoknik nem lesznek makulátlanul tiszták a mosás végére. Igazából nem tudom, hogy ha a kakifoltos pelenkákkal és kajafoltos előkékkel gond nélkül elbánik, akkor miért fog ki rajta néhány zokni? A mosószer állaga kicsit érdekes, nem olyan, mint amit megszoktam, nem olyan géles, folyós, hanem mindig összeáll, kicsit olyan kocsonyás, és ezért a mosás előtt mindig felrázom a flakont. De még így is kicsit darabosan jön ki. Ez nem csökkenti a hatásfokot, vagy ilyesmi, csak azért írom, hogy ha belevágnál, akkor ne lepődj meg.2019-03-29_19.jpg

A legújabb pedig, amiről még nem is meséltem, annyira friss, az a mosogatógép tabletta. Nagyon sokszor olvastam már a hulladékmentes és természetes háztartásos fészbuk csoportokban, hogy elég egy kevés citromsav és szódabikarbóna a rekeszbe, és voila, minden csodaszép lesz. De szkeptikus voltam. A bolti tabletták olyan flancos, mindent tudó rétegekből állnak, hogy lehetne elég csupán ez a két összetevő? Aztán a héten már nem is tudom melyik délután gondoltam egyet, és kipróbáltam. Az olvasottak alapján adagoltam a gépbe 3 kanál citromsavat és másfél szódabikit, és alig vártam a program végét :) és láss csodát: szinte mindent maradéktalanul tisztára mosott. Azért csak szinte, mert ott maradt a brokkolikrémleves picit az egyik mélytányéron, a reszelt sajt a laposon, és volt egy kanál is, amin már nem is tudom miféle maradék volt. De ezeket leszámítva (és ennyi tökéletlenséget bőven produkál a csilivili bolti is, sőt) minden más szép tiszt lett. Nahát! Tegnap este megint ezzel mosogatott a gép, de elég későn járt le a program, a gyerekek már aludtak, így a kipakolásig még nem jutottam el.

Egyelőre itt tartok. És nagyon lelkes vagyok. Minden egyes alkalommal, amikor ezeket a kutyulmányokat használom, kevesebb szemetet termelek, és ez marha jó érzés. Az pedig, hogy ezeket én csináltam, marha büszkévé tesz. És ami szintén nagyon fontos, tudom, mi van bennük. Tudom, hogy ha a gyerekek fürdésnél a kádat nyalogatják, nem nyelnek be mindenféle káros vegyianyagot. Tudom, hogy mi ér a kis bőrükhöz, amikor a frissen mosott ruhát felveszik. Tudom, hogy a víz, ami takarítás közben lefolyik, ami a mosó- és mosogatógépből a csatornába megy, nem terheli a környezetet, vagy legalábbis nem olyan mértékben. És ez mind nagyon nagyon jó érzés :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprankent.blog.hu/api/trackback/id/tr1814805350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása