Apránként

egy kicsit több törődés, egy kicsit kevesebb szemét

végre van saját mosószerem!

2019. március 30. 00:53 - ApránkéntBarbi

A saját tisztítószerek után most itt a saját mosószer! Igazság szerint már ehhez is hetek óta itt volt minden a kamrában, csak valahogy sosem sikerült rávennem magam, hogy bele is vágjak. Aztán szembejött a facebookon egy recept, aztán belelkesítettem egy nagyon kedves barátnőmet, hogy csináljuk együtt, aztán anyukám egyik leselejtezett lábasát is sikerült lenyúlnom és végül elfogyott itthon az eddig használt mosószer... Szóval nem nagyon volt választásom. Így történt, hogy csütörtökön elkészült:

2019-03-29_19.jpg

Az ott nem reszelt sajt, hanem a mosószappan lereszelve :D és van hozzá mosószóda meg szódabikarbóna is. A végén még levendula illóolajat is tettünk bele (most kivételesen nem romlottat, szóval finom lett az illata :D). Így készült:

1. Lereszeltem a 20 dkg szappant.

2. Feltettem melegedni 3 liter vizet, és beleszórtam a szappant. Kevergettem addig, amíg már majdnem forrt, akkor levettem.

3. Beleöntöttük a 20 dkg mosószódát alapos kevergetés mellett.

4. Amint szépen feloldódott jöhetett a 10 dkg szódabikarbóna is bele.

5. Amikor azzal is frankón elkeveredett és minden felolvadt a trutyiban, akkor a 2 db 3 literes flakonba 1-1 liter langyos vizet töltöttünk, és apránként belekanalaztuk a kotyvasztott mosószert.

6. A végén mehetett rá az illóolaj is, 20-20 cseppet tettünk mindkét flakonba.

Ennyi!

Tegnap reggelre viccesen összeállt az egész kocsonyává, de sikerült egy kis extra forróvízzel és némi kiadós rázogatással újra használható állagúvá tenni. Mostam is vele 3 adagot, persze elsőre csak olyat, aminek nem gáz, ha valahogy tönkre vágja :D De a harmadikba már a legkedvencebb mosható pelusok is benne voltak, szóval a lötty szuperül vizsgázott, csillagos ötös! Kimatekoltam az anyagi vonzatát is a műveletnek: a víz nélkül kemény 448 forintba került (az illóolaj ajándék volt, ha azt is bele akarom számolni, akkor kb 200 forint még rájön) a kb 6 liter mosószer, tehát nagyjából 75 forinttal lehet számolni literenként (110 az illóolajjal). És nincs több kidobált mosószeres flakon!!

Nagyon büszke vagyok magunkra, magamra, és elképesztően jó érzés így mosni :) Jót teszek a környezetnek, a víznek, a ruháknak, a bőrünknek, a pénztárcánknak. És még az egómnak is :) Próbáljátok ki!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprankent.blog.hu/api/trackback/id/tr8814727403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása