Apránként

egy kicsit több törődés, egy kicsit kevesebb szemét

a bodza négy élete

2019. június 10. 00:18 - ApránkéntBarbi

Nem tudom, te hogy vagy vele, de én imádom a bodzát. A nyár kötelező kelléke a bodzaszörp, meg a bodzás limonádé. És amikor sikerül bodzát szedni, akkor jön a többi finomság. És nekem idén végre sikerült szednem egy jó adagot, így aztán az elmúlt egy hét nálunk a bodza körül forgott.

(a képre kattintva még több fotót találsz!)

Először is csináltam bodzaszörpöt! Ez alap, a kedvenc szörpöm, és a legjobb, amikor házi. Sikerült is palackba zárni kb 7 liternyit. És akkor ott volt a rengeteg citromkarika meg a bodza virág, és hát igyekszem, hogy minél kevesebb szemét termelődjön hétről hétre, így ezeknek jutott egy második kör:

A citromkarikák önmagukban elcsemegézgetve is irtó finomak! Gondolj csak bele, az édes bodzás szirup összekeveredve a citrom savanyú ízével... szenzáción finom. Persze, én önmagában is kieszem a citromkarikát a limonádéból, szóval ez kicsit ízlés kérdése is. De azért annyi citromot, ami a szirupban ázott, még én sem eszem meg pár nap alatt, így egy jó része ment a fagyóba, hogy majd forró nyári napokon előkapjak párat, és beledobjam a limonádéba egy kis extra ízélményért.

Na és a bodzavirág: Sütöttem egy dupla adag muffint és egy jó adag palacsinta is lett belőle. Mindkettő pofonegyszerű! A muffint csak össze kell dobni, semmi faxni és mehet bele a virág. Én az elkészült szörpből is tettem a tésztába. A palacsinta is ugyanaz, mint egy sima palacsinta, csak a tésztába kevertem a virágból. A kisült palacsintába pedig porcukrot és citromlevet tettünk, mert így még jobban érvényesül a bodza fantasztikus íze.

Hát nálunk most ennyi fért bele. De képzeljétek, az esküvőnk 5 éve is bodzás eperlekvár volt a köszönő ajándék, amit a kedves örömanyukák főztek. Szóval a bodza igazán széleskörűen felhasználható, nagyon sok finomságot lehet varázsolni belőle, és érdemes sietni, mert nem virágzik már túl sokáig.

Meséljetek! Nálatok milyen bodzás finomságok születtek?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprankent.blog.hu/api/trackback/id/tr2814885942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása