Apránként

egy kicsit több törődés, egy kicsit kevesebb szemét

egy kis ez meg az

2019. szeptember 22. 13:57 - ApránkéntBarbi

Jól el vagyok tűnve, tudom, pedig még el sem kezdődött az ovi, hogy arra fogjam a nálunk uralkodó fejetlenséget. De történik ám folyamatosan sok minden, ami miatt nehezen találok időt az írásra, és el is mesélek gyorsan egyet-kettőt.

Hallottatok már E.ON Energiaközösségek versenyéről? Arra próbálják felhívni a figyelmet, hogy mindenféle anyagi ráfordítás nélkül is, csupán a mindennapi rutin és a saját gondolkodásunk, hozzáállásunk megváltoztatásával mennyire sokat tudunk csökkenteni a fogyasztásunkon. A versenyhez csapatokba kell összeállni, és meghatározott időn keresztül figyelni a mérőórákat, és a tavalyi azonos időszakhoz képest figyelni a változást. Ezen kívül néhány kreatív feladat is lesz.

Nekem nagyon szimpatikus kezdeményezés, szuper, hogy egy energiaszolgáltató szponzorál egy ilyet. Elég sok mindenben próbálkozunk itthon változtatni, de konkrétan az áramfogyasztással még nem nagyon foglalkoztunk. LED izzóink vannak, odafigyelünk, hogy ahol épp nem vagyunk, ott ne égjen a villany, kicsit több, mint egy éve költöztünk, így a háztartási gépeink is újak, ez is biztosan számít, de kb ennyi. Szóval épp ideje, hogy ebben is kicsit tudatosabbra vegyük a figurát, így jelentkeztem a versenyben koordinátornak. Ez annyit jelent, hogy össze kell majd szednem egy szuper kis csapatot, akikkel majd együtt csináljuk a versenyt. Lesz majd 3 napnyi képzés is, remélem, hogy sok hasznosat fogok tanulni és ígérem, hogy amit tudok, veletek is megosztok. Addig is, ha szeretnétek csatlakozni, keressetek meg :)

A másik izgalmas dolog, hogy elkezdtem egy sulit! Nem is akármilyet: környezetvédelmi technikus leszek. Egy ideje rágódtam azon, hogy most lenne egy évem, mielőtt visszamegyek dolgozni, és a fiam már ovis, kezdhetnék valami hasznosat magammal. Nézegettem többféle képzést, próbáltam kitalálni, hogy mi lenne az, amivel esetleg pénzt is lehet keresni, meg ami testhez álló lenne, amihez kedvem is lenne. A könyvelőtől a programozóig sok mindennek utánajártam, aztán szembejött ez a képzést, és tudtam, hogy ezt akarom!

Ha olvastok, tudjátok, hogy szívügyem a környezetvédelem, erről szól a blog is. De hiába vagyok lelkes, semmi háttértudásom, tapasztalatom nincs a témában. Igyekszem olvasgatni az engem érdeklő témákban, de nehezen fejtem meg, hogy mik a hiteles források, és utálom, hogy elveszek a témában. Azt sem szeretem, hogy a mosható pelenkák, vászonszütyők, saját mosószer és komposztálás miatt sokszor hippinek néznek, és nincsenek igazán épkézláb érveim. Érzem, hogy mi a jó irány, csinálom, mert hiszek benne, de másokat meggyőzni, valódi tudással felvértezve vitába szállni, nem tudok.

Akadémiai szintű tudásom ettől az okj-s tanfolyamtól sem lesz, ezzel tisztában vagyok. De kicsit jobban beleáshatom magam, elindulhatok ezen az úton, és még bármi lehet belőle. Nagyon lelkes vagyok! Az első óra szombaton volt, kicsit furán néztek rám, mert azt hiszem, rajtam kívül csak még egy lány van, akit nem a cége küldött, hanem önszántából ült be az iskolapadba. Én nagyon élveztem. Jó, azt a részét is, hogy kiszabadultam kicsit otthonról, és volt egy félnapnyi szabadságom gyerekmentesen :D

Na, mára ennyi! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aprankent.blog.hu/api/trackback/id/tr6015114134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása